2013 m. gegužės 4 d., šeštadienis

Internetinė bankininkystė





amazingreviews.net
Nors pasaulyje sparčiai daugėja išrandamų naujų prietaisų, kurie mums palengvina kasdienį gyvenimą aptarnavimo srityje, tačiau kol kas dar niekas nesugebėjo pralenkti kompiuterio turinčio interneto ryšį. Be jo mums sunku įsivaizduoti save tiek darbo vietoje, tiek ir namuose. Tapo įprasta skaityti elektroninę spaudą bei literatūrą, apsipirkti internetinėse parduotuvėse, tačiau to negalėtume padaryti, jeigu į mūsų gyvenimus nebūtų įžengusios elektroninės mokėjimo priemonės. Šiuo atveju internetinė bankininkystė.



Internetinė bankininkystė buvo sukurta atsižvelgiant į išaugusius vartotojų poreikius. Siekiant greitesnio ir patogesnio aptarnavimo bei norint sumažinti paslaugų kainas. Nuo to laiko bankų klientams nebereikia eiti į banką, nes beveik visas norimas operacijas gali atlikti su namuose esančio kompiuterio pagalba. Kitaip tariant internetinė bankininkystė yra pagrindinių banko paslaugų teikimas internetu, naudojantis specialiai tam sukurtu apsaugotu tinklalapiu. Taigi ši naujovė paskatino verslininkus tobulinti ar netgi iš pagrindų pakeisti savo veiklą


Kada tai prasidėjo?


Internetinė bankininkystė pasaulyje oficialiai pradėta naudoti 1995 metais Jungtinių Amerikos Valstijų banko „Security First Network Bank“. Jos vystymasis buvo labai spartus, todėl jau 2000 metais šią paslaugą pradėjo teikti ir Lietuvos bankai. Pirmieji, kurie pritaikė tuo metu naujausią technologiją, buvo „Hansa“ ir „Snoro“ bankai. Atsiradus didelei konkurencijai tarp bankų ir įvertinus internetinės bankininkystės svarbą žmonėms, jau nuo 2002 metų visi Lietuvos bankai savo klientams įdiegė šią paslaugą tam, kad bankas galėtų išsilaikyti rinkoje ir ne bankrutuoti. Jei palygintumėme tų metų vartotojų skaičių su dabartiniu išvystumėme didžiulį skirtumą, kadangi tuo metu jų buvo vos 63 tūkstančiai, o paskutiniai duomenys rodo, jog dabar turime daugiau nei 3,5 milijonus registruotų vartotojų. Taigi galime teigti, jog internetinės bankininkystės įdiegimas bankų aptarnavimą pakėlė į kur kas aukštesnį lygį.



businesstoday.intoday.in
Saugumas

Yra manoma, jog internetas nėra pati saugiausia vieta bankinėms operacijoms atlikti. Taip, tai yra tiesa, tačiau šią nuostatą galima pakeisti, nes viskas priklauso tik nuo mūsų pačių. Prieš naudojantis bet kokiu nauju elektroniniu prietaisu, gamintojai dažniausiai rekomenduoja perskaityti instrukciją, tam, kad juo naudotumėmės teisingai ir išvengtume nemalonių situacijų. Todėl prieš pradedant naudotis internetine bankininkyste taip pat reikėtų bent šiek tiek pasidomėti, kaip tai padaryti saugiai. Paprasčiausiai tokios informacijos galima rasti tiesiog panaršius internete. Kadangi jau esu atlikusi šį „namų darbą“, todėl galiu pateikti pagrindinius patarimus. Pirmiausia, ką kiekvienas klientas turėtų padaryti, tai pasitikrinti ar jų kompiuteris nėra užkrėstas kompiuteriniais virusais. Antra, saugoti prisijungimo duomenis ir jokiu būdu niekam jų neatskleisti nei telefonu, nei elektroniniu paštu ar kitomis šiuolaikinėmis komunikavimo priemonėmis. Ir trečia, atlikus visus norimus veiksmus nepamiršti atsijungti ir uždaryti naršyklės lango. Vis dėlto, norint kuo geriau apsaugoti savo banko sąskaitą siūlyčiau apsilankyti tinklalapyje, kuriame rasite daugiau aktualios informacijos šia tema.


Lietuvių kompanijos patobulinimas


Visai neseniai Lietuvių bendrovė „Etronika“, pelniusi Lietuvos „Metų programinės įrangos gamintojo“ titulą, sukūrė apsaugos sistemą internetinei bankininkystei. Pasitelkdami „Microsoft“ į judesį reaguojančią įrangą „Kinect“ sukūrė įrankį, kuris atpažįsta vartotojo balsą bei veidą taip leisdamas banko paslaugomis naudotis tik tam tikram asmeniui, o jam pasišalinus iš įrenginio regos lauko bankininkystė tiesiog užsiblokuoja. Žinoma, kaip ir anksčiau papildomai yra naudojamas PIN kodas. Kaip pats bendrovės direktorius Kęstutis Gardžiulis patikino: „Idėja labai paprasta – kam vargti su klaviatūra ir pele, jei galime tiesiog pasakyti: „Pervesk mamai tūkstantį litų“. Taigi šis įrenginys ne tik sustiprino internetinės bankininkystės saugumą, bet ir padarė ją kur kas patrauklesne.


Susipažinkite su internetinės bankininkystės ateitimi:



4 komentarai:

  1. Mano nuomone šiame straipsnyje buvo pateikta nemažai aktualios medžiagos ir žmonės , kurie buvo mažai girdėję apie elektroninę bankininkystę turėjo progos sužinoti plačiau ir suprantamiau. Taip pat labai aktuali informacija buvo apie naujai pasirodžiusią programą , kurios dėka bus galima atpažint vartotoją pagal balsą ir veidą , manau dar mažai kas buvo girdėję apie tai.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Mane taip pat, sudomino šis straipsnis, kadangi labai dažnai tenka naudotis elektronine bankininkyste. Perskaičius sužinojau apie naujas saugumo perspektyvas. Juk tikrai puiku, gal galėsime atlikti svarbius ir susikaupimo reikalaujančius darbus, tik balso pagalba. Žinoma, tai tik laiko klausimas, kada ši naujovė ateis į Lietuvą, bet tai tikrai palengvins vyresnio amžiaus žmonėms, kurie galbūt nedrįsta naudotis elektroniniu parašu ar bankininkyste, dėl manymo kad tai labai nesaugu. Taip pat norėčiau praplėsti mintį, kodėl bankininkystė ir elektroninis parašas laikomi vieni iš saugiausių dalykų. Skaitmeniniai bankų veikimai yra paremti kodavimu viešąja raktų technologija, o tai yra kai naudojama vienas kitą papildančių raktų pora – asmeninis (privatusis) ir viešasis. Jie gali funkcionuoti tiktai tada, kai jie naudojami kartu. Viešasis raktas yra perduodamas asmenims, su kuriais palaikomi kontaktai, o asmeninį (privatujį) raktą saugo sertifikato savininkas. Bet koks
    pranešimas, užšifruotas asmeninio rakto pagalba, gali būti iššifruotas tiktai tos pačios raktų poros viešuoju raktu. Ir atvirkšciai. Dė l to asmeninis raktas turi būti labai gerai
    apsaugotas.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Labai dažnai, beveik visada naudojuosi internetine bankininkyste. Pervedu pinigus, apmoku sąskaitas. Ir tai man labai patinka. Tiesą pasakius, nemėgstu tūnoti banke ir laukti eilėje. O internetinė bankininkystė ne tik sutaupo laiko, bet ir nenuvargina. Buvo labai įdomu skaityti šį straipsnį, nes čia pateikta nemažai informacijos iš istorinės pusės. Buvo įdomu sužinoti kaip ir kada tai prasidėjo, kaip buvo siekiama išsiplėsti ir užtikrinti visapusišką saugumą klientams. Taip pat buvo įdomu sužinoti, jog pirmieji, kurie pritaikė tuo metu naujausią technologiją, buvo „Hansa“ ir „Snoro“ bankai. Džiugu jog Lietuvos kompanijos nesėdi vietoje, domisi ir tobulina sistemas.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Ši tema, manau ypač mūsų amžiaus (informacinio amžiaus) kartos žmonėms yra gerai žinoma. Kiekvienas iš mūsų esame vienaip ar kitaip su tuo susidūrę, tad ir patys puikiai galėtume išsakyti jos skleidžiamus pliusus ir minusus, tačiau mes niekada nesusimastome, kada, kokiu pagrindu, kodėl ji buvo sukurta. Be to, aprašyta apie saugumą naudojantis internetine bankininkyste, taigi, manau šis straipsnis yra išsamus ir tikrai vertas dėmėsio tų, kurie visgi naudojasi šia puikia paslauga.

    AtsakytiPanaikinti