Šiais laikais nedaug žmonių įsivaizduoja savo gyvenimą be
automobilio, jo teikiamų patogumų. Šis išradimas mums palengvina susisiekimą su
kitais žmonėmis, suteikia komforto jausmą.
Kaip žinia, automobiliai yra skirti ne tik kasdienių reikalų tvarkymui,
bet ir pramogai. Tiek lengvieji, tiek keleiviniai, tiek sportiniai automobiliai
skiriasi dizainu ir, aišku, galingumu. Taigi, kokie patys įdomiausi ir
įsimintiniausi automobiliai?
Lengvieji automobiliai
![]() |
Pirmasis automobilis „Benz Patent - Motorwagen“ |
Pats pirmasis automobilis buvo sukurtas XVIII a, kai arkliniam vežimui buvo pritaikytas mechaninis variklis. Na, o po beveik šimto metų, 1886 metais, vokietis inžinierius
Karlas Bencas savo dirbtuvėse pagamino pirmąjį automobilį. Jo variklis buvo
benzininis, 0,55 kW galingumo. Šio automobilio išradimas padarė puikią pradžią
kitiems išradėjams kurti savo įspūdingesnius ir dar labiau patobulintus kūrinius.
Pirmieji automobiliai neturėjo nei variklio starterio, nei žibintų, todėl
vairuotojams uždegti šviesas reikėdavo degtukų pagalba, o variklį užvesti
tiesiog rankomis. Neįmanoma įsivaizduoti, tiesa? Tačiau tam galą padarė 1912
metais pasirodęs automobilis „Cadillac Model 30
Self Starter“.
![]() |
1977 m. pirmos kartos „VW Golf“ |
Automobiliai vis tobulėjo ir įgavo aptakesnes formas, bei
tapo vis galingesni. Neįtikėtina, bet jie vis dar sparčiai tobulėja. Tokia
ryški automobilių evoliucija labai puikiai matosi automobilių parodose, o viena
tokių yra Volfsburge (plačiau žr. čia http://automanas.lt/istoriniu-automobiliu-miestas-volfsburge ), Vokietijoje įrengta „Volkswagen“ markės gamintojui skirta
paroda. Beje, „volkswagen“ iš vokiečių kalbos išvertus reiškia „liaudies
vagonas“. Todėl galima daryti prielaidą, jog šios markės automobiliai buvo
arčiausiai paprastų žmonių. Na, arba tokią nuomonę buvo siekta suformuoti. Dar
labai svarbu paminėti, kad būtent „Pasaulio metų automobiliu 2013“ tapo
„Volkswagen Golf VII“. Tai buvo išsiaiškinta Niujorke vykusioje automobilių parodoje.
![]() |
„Pasaulio metų automobilis 2013“ |
Nuotraukose puikiai matome, kaip lengvieji automobiliai
pasikeitė per daugiau nei šimtmetį. Taigi, sunku nesižavėti tokiais
meno kūriniais, tikrąja ta žodžio prasme.
Sportiniai automobiliai
Atsiradus pirmiesiems automobiliams, laikui bėgant iškilo
poreikis sukurti kiek įmanoma greitesnius ir manevringesnius automobilius. Taip
gimė ir pirmieji sportiniai automobiliai. Štai, pavyzdžiui, 1923 metais
pasirodęs „Mercedes 6/25/40“ turėjo 1,6 litro cilindrų variklį. Toks
pasiekimas buvo nemažas. Šį automobilį galėtume pavadinti sportinių automobilių
pradininku.
![]() |
1938 m. „Bugatti T57 SC Atlantic“ |
Bėgant metams, automobiliai vis greitėjo ir
greitėjo, o stebėtina tai, kad praėjus tik 15 metų (1938m.) po pirmojo
greitesnio automobilio sukūrimo, atsirado kitas daug greitesnis automobilis,
tai „Bugatti T57 SC Atlantic“. Šis automobilis buvo ne tik greitas (galėjo
pasiekti 190 km/h greitį), bet ir gražus. Kalbant apie sportinius automobilius
nederėtų pamiršti ir visiems puikiai žinomo „Porsche“ markės automobilio, kuris
pirmą kartą į rinką buvo išleistas 1966 metais. Beje, reikėtų paminėti, jog šie
automobiliai išoriškai nėra labai pakitę net ir iki šių dienų. Na, o įdomumo
dėlei derėtų paminėti, jog, „Pasaulio metų sportiniu automobiliu 2013“
išrinktas „Porsche Cayman“.
![]() |
„Pasaulio metų sportinis automobilis 2013“ |
Taigi, koks automobilis greičiausias pasaulyje? Tai „Bugatti
Veyron Super Sport“, kuris išvystė didžiausią – 431,027 km/h greitį. Šis
skaičius yra įrašytas į Gineso rekordų knygą. Tokį automobilį galėtumėte
įsigyti sutaupę maždaug 7,1 mln. litų. Dar vienas įdomus faktas apie šį
automobilį – jis yra surenkamas rankomis „Volkswagen“ gamykloje. Tai dar labiau
padidina jo vertę, tiesa?
Keleiviniai automobiliai ir autobusai
1895 metais, nepraėjus nei dešimčiai metų
po pirmojo benzinu varomo automobilio sukūrimo, buvo sukurtas 10 vietų
autobusas benzininiu 5 AG varikliu. Prie šio autobuso konstravimo vėlgi
prisidėjo vokietis Karlas Bencas. Vokiečiai ryškiai pasižymėjo transporto
kūrime ir tai puikiai įrodo 1977 metais vokiečių firmos „Daimler-Benz“ sukurtas
pirmasis autobuso ir troleibuso hibridas.
![]() |
inžinieriaus V. Paulavičiaus sukurtas autobusas |
Kaune pirmieji autobusai pradėjo keleivius
vežioti 1934 metais ir ši data gali būti laikoma Kauno viešojo transporto
gimimo data. Lietuvoje šeštojo dešimtmečio pradžioje keleivius pradėjo vežioti
inžinieriaus V. Paulavičiaus sukurti autobusai KAG-3. Na, o modernėjant viešojo
transporto sistemai, kartu modernėjo ir autobusai, todėl buvo pradėta keleivius
gabenti LAZ markės autobusais, o dabar galime naudotis viešuoju transportu,
kurį sudaro nauji, patogūs ir ekonomiški „Solaris“ autobusai.
Lietuvos miestų keliuose ne ilgai trukus
pradės savo maršrutus keliauti naujasis elektrinis autobusas „LBus“
![]() |
„LBus“ |
Šis
autobusas yra žemagrindis, todėl yra pritaikytas žmonėms, turintiems negalią. Dar keletas įdomių faktų apie autobusus: autobuso „Ikarus 263“ talpumas buvo
išbandytas Kaune 2000 metais ir šiame autobuse tilpo 289 keleiviai,
priskaičiuojant vairuotoją, nors pagal gamintojų nurodymus toks autobusas gali
talpinti 87 žmones; didžiausią autobusą galime pamatyti Švedijoje, kuris turi
200 sėdimų vietų ir vežioja keleivius į Stokholmo oro uostą.
Įdomu!
![]() |
gražiausias 2013 metų automobilis |
• Dažniausiai perdirbama transporto priemonė
yra automobilis. Galima perdirbti beveik visus automobilius.
•
Pirmoji bauda už greičio viršijimą buvo
skirta 1902 metais.
• Los Andžele automobilių yra daugiau nei
žmonių (šiame mieste gyvena apie 3 792 621 mln. gyventojų)
Na, o desertui – gražiausiu 2013 metų
automobiliu išrinktas „Jaguar F-Type“.
Paskaičius geriausiųjų rinkimus visad užsimanau naujo bolido!
AtsakytiPanaikinti