2013 m. balandžio 17 d., trečiadienis

Automobiliai – meno kūriniai

Šiais laikais nedaug žmonių įsivaizduoja savo gyvenimą be automobilio, jo teikiamų patogumų. Šis išradimas mums palengvina susisiekimą su kitais žmonėmis, suteikia komforto jausmą.  Kaip žinia, automobiliai yra skirti ne tik kasdienių reikalų tvarkymui, bet ir pramogai. Tiek lengvieji, tiek keleiviniai, tiek sportiniai automobiliai skiriasi dizainu ir, aišku, galingumu. Taigi, kokie patys įdomiausi ir įsimintiniausi automobiliai?

Lengvieji automobiliai

Pirmasis automobilis „Benz Patent - Motorwagen“
Pats pirmasis automobilis buvo sukurtas XVIII a, kai arkliniam vežimui buvo pritaikytas mechaninis variklis. Na, o po beveik šimto metų, 1886 metais, vokietis inžinierius Karlas Bencas savo dirbtuvėse pagamino pirmąjį automobilį. Jo variklis buvo benzininis, 0,55 kW galingumo. Šio automobilio išradimas padarė puikią pradžią kitiems išradėjams kurti savo įspūdingesnius ir dar labiau patobulintus kūrinius. Pirmieji automobiliai neturėjo nei variklio starterio, nei žibintų, todėl vairuotojams uždegti šviesas reikėdavo degtukų pagalba, o variklį užvesti tiesiog rankomis. Neįmanoma įsivaizduoti, tiesa? Tačiau tam galą padarė 1912 metais pasirodęs automobilis „Cadillac Model 30 Self Starter“.
1977 m. pirmos kartos „VW Golf“

Automobiliai vis tobulėjo ir įgavo aptakesnes formas, bei tapo vis galingesni. Neįtikėtina, bet jie vis dar sparčiai tobulėja. Tokia ryški automobilių evoliucija labai puikiai matosi automobilių parodose, o viena tokių yra Volfsburge (plačiau žr. čia http://automanas.lt/istoriniu-automobiliu-miestas-volfsburge ), Vokietijoje įrengta „Volkswagen“ markės gamintojui skirta paroda. Beje, „volkswagen“ iš vokiečių kalbos išvertus reiškia „liaudies vagonas“. Todėl galima daryti prielaidą, jog šios markės automobiliai buvo arčiausiai paprastų žmonių. Na, arba tokią nuomonę buvo siekta suformuoti. Dar labai svarbu paminėti, kad būtent „Pasaulio metų automobiliu 2013“ tapo „Volkswagen Golf VII“. Tai buvo išsiaiškinta Niujorke vykusioje automobilių parodoje.   
„Pasaulio metų automobilis 2013“ 

Nuotraukose puikiai matome, kaip lengvieji automobiliai pasikeitė per daugiau nei šimtmetį. Taigi, sunku nesižavėti tokiais meno kūriniais, tikrąja ta žodžio prasme.    

Sportiniai automobiliai

Atsiradus pirmiesiems automobiliams, laikui bėgant iškilo poreikis sukurti kiek įmanoma greitesnius ir manevringesnius automobilius. Taip gimė ir pirmieji sportiniai automobiliai. Štai, pavyzdžiui, 1923 metais pasirodęs „Mercedes  6/25/40“ turėjo 1,6 litro cilindrų variklį. Toks pasiekimas buvo nemažas. Šį automobilį galėtume pavadinti sportinių automobilių pradininku.
1938 m. „Bugatti T57 SC Atlantic“

Bėgant metams, automobiliai vis greitėjo ir greitėjo, o stebėtina tai, kad praėjus tik 15 metų (1938m.) po pirmojo greitesnio automobilio sukūrimo, atsirado kitas daug greitesnis automobilis, tai „Bugatti T57 SC Atlantic“. Šis automobilis buvo ne tik greitas (galėjo pasiekti 190 km/h greitį), bet ir gražus. Kalbant apie sportinius automobilius nederėtų pamiršti ir visiems puikiai žinomo „Porsche“ markės automobilio, kuris pirmą kartą į rinką buvo išleistas 1966 metais. Beje, reikėtų paminėti, jog šie automobiliai išoriškai nėra labai pakitę net ir iki šių dienų. Na, o įdomumo dėlei derėtų paminėti, jog, „Pasaulio metų sportiniu automobiliu 2013“ išrinktas „Porsche Cayman“.
„Pasaulio metų sportinis automobilis 2013“

Taigi, koks automobilis greičiausias pasaulyje? Tai „Bugatti Veyron Super Sport“, kuris išvystė didžiausią – 431,027 km/h greitį. Šis skaičius yra įrašytas į Gineso rekordų knygą. Tokį automobilį galėtumėte įsigyti sutaupę maždaug 7,1 mln. litų. Dar vienas įdomus faktas apie šį automobilį – jis yra surenkamas rankomis „Volkswagen“ gamykloje. Tai dar labiau padidina jo vertę, tiesa?   

Keleiviniai automobiliai ir autobusai

1895 metais, nepraėjus nei dešimčiai metų po pirmojo benzinu varomo automobilio sukūrimo, buvo sukurtas 10 vietų autobusas benzininiu 5 AG varikliu. Prie šio autobuso konstravimo vėlgi prisidėjo vokietis Karlas Bencas. Vokiečiai ryškiai pasižymėjo transporto kūrime ir tai puikiai įrodo 1977 metais vokiečių firmos „Daimler-Benz“ sukurtas pirmasis autobuso ir troleibuso hibridas.
inžinieriaus V. Paulavičiaus sukurtas autobusas

Kaune pirmieji autobusai pradėjo keleivius vežioti 1934 metais ir ši data gali būti laikoma Kauno viešojo transporto gimimo data. Lietuvoje šeštojo dešimtmečio pradžioje keleivius pradėjo vežioti inžinieriaus V. Paulavičiaus sukurti autobusai KAG-3. Na, o modernėjant viešojo transporto sistemai, kartu modernėjo ir autobusai, todėl buvo pradėta keleivius gabenti LAZ markės autobusais, o dabar galime naudotis viešuoju transportu, kurį sudaro nauji, patogūs ir ekonomiški „Solaris“ autobusai.

Lietuvos miestų keliuose ne ilgai trukus pradės savo maršrutus keliauti naujasis elektrinis autobusas „LBus“
„LBus“

Šis autobusas yra žemagrindis, todėl yra pritaikytas žmonėms, turintiems negalią. Dar keletas įdomių faktų apie autobusus: autobuso „Ikarus 263“ talpumas buvo išbandytas Kaune 2000 metais ir šiame autobuse tilpo 289 keleiviai, priskaičiuojant vairuotoją, nors pagal gamintojų nurodymus toks autobusas gali talpinti 87 žmones; didžiausią autobusą galime pamatyti Švedijoje, kuris turi 200 sėdimų vietų ir vežioja keleivius į Stokholmo oro uostą.

Įdomu!

gražiausias 2013 metų automobilis
  Dažniausiai perdirbama transporto priemonė yra automobilis. Galima perdirbti beveik visus automobilius.
         Pirmoji bauda už greičio viršijimą buvo skirta 1902 metais.
     Los Andžele automobilių yra daugiau nei žmonių (šiame mieste gyvena apie 3 792 621 mln. gyventojų)

Na, o desertui – gražiausiu 2013 metų automobiliu išrinktas „Jaguar F-Type“.

1 komentaras: